Case study: Kanał Sportowy

Tags
Color, Design, Graphic Design, Logo, Print, Products, Typography
About This Project

„Kto mi powie, że ta muzyka nie wchodzi głęboko w głowę, ten kłamie” – To! Jest! Kanał Sportowy!

O kliencie:
Kanał Sportowy to uruchomiona w 2020 roku inicjatywa czterech „mejwenów” – Krzysztofa Stanowskiego, Michała Pola, Tomasza Smokowskiego i Mateusza Borka. Ci popularni dziennikarze muzyczni połączyli siły, aby stworzyć najbardziej niesztampową, sportową telewizję internetową w Polsce. Dziś Kanał Sportowy jest liderem na YouTube.. Ramówkę Kanału subskrybuje już prawie milion użytkowników, a sam biznes w 2022 roku wygenerował 25 milionów złotych wpływów.

Nasza Realizacja:
Historia współpracy z Kanałem Sportowym zaczęła się w chwili, w której czterej „mejweni” byli na samym początku drogi. Właśnie powstało logo wizualne, a studio dopiero co się budowało. W związku z tym, że Kanał Sportowy miał mieć format „telewizyjny”, oczywistą była potrzeba stworzenia unikalnego, charakterystycznego intra, „czołówki” programu. Zostaliśmy zaangażowani do współpracy.

Proces twórczy trwał ponad miesiąc. Naszym zadaniem było stworzenie mocnego, gitarowego intra z charakterystyczną, ale prostą melodią, którą da się zanucić i „wykrzyczeć” na stadionie piłkarskim. Przebrnęliśmy przez masę pomysłów i koncepcji, w końcu decydując się na tę jedną, którą do dziś można usłyszeć w Kanale Sportowym. Melodię ułożyliśmy na 7 nutach, które są sylabizacją okrzyku „To! Jest! Ka-nał Spor-to-wy!”.Intro muzyczne doskonale przyjęło się wśród społeczności Kanału Sportowego, co było jego celem.

Pisaliśmy o tym na portalu Wykop.pl, w którym zdecydowana większość komentarzy na temat
stworzonej muzyki jest pozytywna albo bardzo pozytywna: https://bit.ly/3Wss5QJ

Kanał Sportowy ruszył w 2020 roku, a pierwsze słowa na wizji, wypowiedziane przez Michała Pola,
brzmiały… „Du – Du – Du – Du – Du – Du – Du! To jest Kanał Sportowy!”: https://bit.ly/3kzmpHp

Sami dziennikarze wielokrotnie chwalili wykonaną czołówkę, np. Tomasz Smokowski mówiąc: „kto mi
powie, że ta muzyka nie wchodzi głęboko w głowę, ten kłamie”