Case study: ERBUD

Tags
Color, Design, Graphic Design, Logo, Print, Products, Typography
About This Project

Audio branding jako klamra spinająca identyfikację wizualną marki, nadająca jej wspólny mianownik

O kliencie:
Powstała w Toruniu Grupa ERBUD jest czwartą największą grupą budowlaną w Polsce, na rynku od ponad 30 lat. Firma zatrudnia 2500 osób i realizuje około 100 projektów rocznie, na terenie Polski, ale także w Belgii, Norwegii, Francji czy Holandii. Jest także sponsorem tytularnym ERBUD University Esports w grze Counter-Strike.

Nasza Realizacja:
ERBUD chciał zostać pierwszą firmą budowlaną w Polsce, która stworzy swój własny, unikatowy sonic
branding. Przyczyną decyzji była także i przede wszystkim chęć nadania wspólnego mianownika dla
wszystkich produkcji video Grupy ERBUD. Identyfikacja dźwiękowa miała odzwierciedlać wygląd oraz
charakter firmy w taki sposób, aby przekaz był rozumiany w wielu krajach, w których firma realizuje
swoje projekty budowlane.

W trakcie pracy z Klientem, wyznaczone zostały konkretne słowa-klucze, które mieliśmy oddać przez dźwięk. Były to „współpraca”, „energia”, „rytm” i „human”. Postawiliśmy na unikatowe, stworzone od podstaw kompozycje, które są bezpośrednim nawiązaniem do portfolio firmy i oddają specyfikę oraz charakter marki. W brzmieniu wykorzystaliśmy oryginalne dźwięki z placów budów, które sami nagraliśmy.